Co to jest GPX Gdynia?

GPX Gdynia to zbiór porad i postów dotyczących przygotowania do maratonu, ale też do sztuki biegania samej w sobie.

Czym jest maraton?


Maraton to długodystansowy bieg biegowy na dystansie 26,2 mil lub 42,2 km. Pierwszy odnotowany maraton odbył się z greckiej bitwy pod Maratonem do Aten, która miała miejsce w 490 pne.

W dzisiejszych czasach maratony są często prowadzone jako wyścigi uliczne i mogą być konkurencyjne lub niekonkurencyjne. W wielu kulturach maratony były używane jako symbol wielkich osiągnięć jednostki i jej społeczności.

Różne rodzaje biegania

  • Biegi terenowe to forma biegania w terenie po szlakach, ścieżkach lub innych naturalnych nawierzchniach. Biegacze szlakowi są na ogół samowystarczalni, o ile są przygotowani do obsługi każdej stacji pomocy lub terenu, który napotkają na trasie.
  • Biegi długodystansowe to czynność pokonywania dystansów powyżej 5 kilometrów (5K) w zawodach sportowych. Najczęstsze dystanse dla tego rodzaju zawodów to 10 kilometrów (10 km), półmaratony (21,1 km), maratony (42 km), Ultramaraton (ponad 42 km, bieg może trwać nawet 24h).
  • Sprint polega na bieganiu z dużą prędkością na krótszych dystansach niż bieganie na długich dystansach. Węcej informacji znajdziesz na stronie gpxgdynia.pl.
  • Biegi terenowe to forma biegania w terenie po szlakach, ścieżkach lub innych naturalnych nawierzchniach. Stało się popularne w ostatnich latach jako aktywność fizyczna na świeżym powietrzu, ponieważ oferuje wiele korzyści.

Czego można się spodziewać podczas treningu do maratonu?

Pomysł treningu do maratonu może wydawać się onieśmielający, ale istnieje wiele sposobów na ułatwienie tego procesu. Możesz zacząć od wyznaczenia realistycznych celów i przestrzegania odpowiedniego harmonogramu treningów.

Trening do maratonu może być wyczerpujący, a więcej niż jednego biegacza zniechęciły skurcze podczas biegania treningowego, bóle mięśni i trudne treningi. Ale dotrwaj do końca treningu, a zostaniesz nagrodzony bezcennym poczuciem spełnienia.

Zasady przygotowania się do wyścigu w maratonie bez zabijania się

Poznaj trzy metody przygotowania do maratonu. Pierwszym z nich jest trenowanie przez jakiś czas i nie rozgrywanie żadnych wyścigów do czasu głównego wydarzenia, drugim jest trenowanie przez bieganie w kolejne dni z dniami wolnymi pomiędzy nimi, a trzecim jest zwiększanie dystansu w czasie.
Pamiętaj:

  • Trenuj siłę i wytrzymałość
  • Unikaj przetrenowania
  • Zwróć uwagę na dietę
  • Stopniowo zwiększaj tempo i dystans
  • Oddychaj prawidłowo
  • Pamiętaj o odpoczynku

Motywacja - jak ją w sobie znaleźć?

Motywacja to kluczowa cecha maratończyka. Pomaga w doprowadzeniu biegacza do ukończenia biegu niezależnie od napotkanych przeszkód.Jednym z powodów, dla których ludzie biegają w maratonach, jest to, że mają cel. Może być tak, że chcą ukończyć maraton po raz pierwszy, a może mają nadzieję na pobicie osobistego rekordu.

Innym powodem, dla którego ludzie biegają w maratonach, jest pasja do biegania. Cieszą się uczuciem bycia na nogach i ruchu. Pierwszym krokiem do poznania swojej prawdziwej motywacji jest zadanie sobie kilku pytań: Jakie są moje powody, dla których chcę przebiec maraton? Co mnie pasjonuje?

Jeżeli chcesz aby motywacja sie utrzymywała, warto jest zapisać się na wydarzenie i wziąć udział w biegu z innymi zawodnikami. Idealnym przykładem jest GPXGdynia, które odbyło się w czerwcu 2020. W trakcie tego wydarzenia można było wziąc udział w kilku biegach o różnych dystansach.

gpxgdynia

Jak odpoczywać to wygodnie..

Narożnik to idealna opcja dla pomieszczeń udostępniających kawałek przestrzeni na środku lub w rogu pokoju. Narożniki są projektowane w różnych konfiguracjach. Na rynku dostępne są modele lewostronne, prawostronne, jak i uniwersalne.

Źle wybrany narożnik może zdecydowanie ograniczać przestrzeń i utrudniać aranżację. W przypadku narożnika uniwersalnego zadanie jest o tyle ułatwione, gdyż istnieje możliwość przełożenia wystającego elementu na prawą lub lewą stronę wypoczynku. Ta opcja jest droższa od podstawowych bez przekładki, lecz w razie przemeblowania, ustawienie narożnika w innym miejscu nie będzie sprawiało trudności.

Ubiór sportowy i codzienny

Bluza męska to jeden z najbardziej podstawowych elementów garderoby. Jest idealna na zarówno chłodne, jak i te cieplejsze dni. Wbrew pozorom wybór męskiej bluzy nie jest tak do końca prosty. Przy zakupie warto zwracać uwagę, z jakiego materiału jest wykonana i z czym będzie noszona. Wcześniejsze przemyślenie kolorystyki i rodzaju bluzy, jaką chcemy mieć, może ułatwić i przyspieszyć zakup.

Bluzy męskie świetnie sprawdzają się nie tylko do noszenia na co dzień, ale również na siłowni i ćwiczeń na świeżym powietrzu. Przy wielu okazjach cenowych można natrafić na bluzę wykonaną z porządnego materiału, na którą nie będzie potrzeby wydawać dużo pieniędzy.

Wspierają nas:


ranking bukmacherów

Ostatnie posty

Czytaj więcej o